Powered by Blogger.

PANAS BERAPI! KERAJAAN SELANGOR SANGGUP PERJUDIKAN KEBAJIKAN RAKYAT!

Wednesday 1 August 2012


RAKYAT sepatutnya tahu dan jelas mengenai siapa yang sepatutnya bertanggungjawab dalam mencetuskan krisis air yang berlaku di negeri Selangor sejak kebelakangan ini.

Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS), Datuk Sohaimi Shahadan ketika hadir di Program Kami Prihatin, memberitahu krisis air yang melanda dan menyusahkan rakyat Selangor bukanlah disebabkan kekurangan sumber bekalan air mentah sebaliknya kerana bahana sikap degil Kerajaan Negeri yang enggan melaksanakan projek Loji Rawatan Langat.

Dalam menyeru slogan keadilan dan kebajikan rakyat diutamakan, kerajaan Selangor di bawah kepimpinan Pakatan Rakyat ternyata lebih rela menjadikan rakyat sebagai mangsa dan sekaligus mengkambinghitamkan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) semata-mata kerana kepentingan politik.

“Kepimpinan kerajaan negeri dengan angkuh berkata krisis air tidak berlaku sama sekali di Selangor namun hakikat yang sebenar rakyat menderita setiap hari dek kerana tidak mendapat bekalan air…dalam hal ini di mana relevennya slogan yang mereka laungkan itu.

“Apa yang lebih teruk, Menteri Besar Selangor sendiri yang sibuk bermain politik dengan menyalahkan Syabas dengan mengatakan kononnya agensi itu gagal dalam memberikan perkhidmatan terbaik untuk membekalkan air kepada rakyat Selangor tetapi hakikat sebenar kegagalan itu berpunca daripada beliau sendiri,” katanya.

Sohaimi menambah, berikutan masalah itu menjadi semakin teruk, rakyat terutamanya seharusnya lebih faham bahawa krisis ini adalah disebabkan kerajaan negeri dan bukannya SYABAS.

Sumber : House PK

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP