Powered by Blogger.

Kemana Hilangnya Tanah RM250 juta - Mohd. Zin

Thursday 16 August 2012

alt

SHAH ALAM 15 Ogos - Koordinator BN Selangor, Datuk Seri Mohd. Zin Mohamed menyelar tindakan kerajaan negeri Selangor yang dikatakan tidak telus dalam pengurusan pentadbiran negeri.
Berhubung isu rampasan tanah Kumpulan Hartanah Selangor Berhad (KHSB) bernilai RM250 juta, Mohd Zin menegaskan berlaku penyelewengan yang dilakukan kerajaan negeri dibawah pentadbiran Tan Sri Khalid Ibrahim.
"Kenapa tanah dirampas sedangkan ia pemilikan sah. Jika benar berlaku aktiviti perlombongan haram, kenapa tiada tindakan terhadap penceroboh? Setelah setahun baru nak ambil tindakan." katanya kepada pemberita dalam sidang media di Bangunan UMNO Shah Alam pagi tadi.
Tambahnya lagi, perkara tersebut membuktikan kerajaan negeri tidak bersungguh-sungguh dalam menangani isu tanah bernilai jutaan ringgit itu.
Beliau juga mempersoalkan tindakan rampasan tanah berkenaan seolah-olah Pengerusi KHSB bersepakat dengan kerajaan negeri untuk kepentingan peribadi.
"Ia perlu dijawab oleh kerajaan negeri dan KHSB. Kami percaya ada berlaku penyelewengan. Kemana hilangnya tanah bernilai RM250 juta?," tegas beliau.
Sebelum ini pada Februari 2012, Tan Sri Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar Selangor mengakui bahawa kerajaan negeri telah merampas tanah seluas 234ha bernilai RM250 juta di Gombak yang sepatutnya dimiliki oleh Kumpulan Hartanah Selangor Berhad (KHSB) atas alasan berlakunya perlombongan haram.

Sumber : Klpos.com

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP