Powered by Blogger.

Isu Serbu Gereja - Umno Selangor Sokong Keputusan Mahkamah, Pas Fitnah Umno

Friday 24 August 2012

alt

SHAH ALAM 15 Ogos - Umno Selangor bersetuju dengan keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam yang memutuskan bahawa lidah rasmi Pas, Akhbar Harakah telah melemparkan fitnah terhadap UMNO apabila menuduh Umno terlibat dengan kes serbuan di Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) pada 3 Ogos tahun lalu.
Koordinator Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Mohd. Zin berkata, keputusan itu jelas membuktikan bahawa Pas dengan sengaja berniat jahat dan cuba mengelirukan rakyat Malaysia dan mengaitkan Umno dalam isu tersebut sedangkan ianya adalah tindakan dari pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) sendiri.
"Ini (keputusan mahkamah) jelas menunjukkan bahawa peristiwa serbuan ke atas DUMC dan pemecatan HasanAli yang dikaitkan dengan peristiwa tersebut adalah semata-mata kelemahan dari pihak Pas dan tanpa melibatkan Umno," katanya kepada pemberita dalam sidang media di Bangunan UMNO di sini hari ini.
Sehubungan itu, pihaknya ingin menyeru agar parti politik khususnya Pas agar bertindak dengan lebih matang dan tidak menabur fitnah dengan sewenang-wenangnya.
"Keputusan hakim dalam kes ini adalah lebih bermakna kepada kami berbanding jumlah tuntutan saman kerana ia membuktikan selama ini PAS menggunakan budaya fitnah dalam berpolitik," ujarnya.-Klpos

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP