Powered by Blogger.

KHALID IBRAHIM NAK BERDEBAT ISU AIR SELANGOR LAAA... BANJIRLAH SELANGOR LEPAS NI!!!

Thursday 9 August 2012


Menurut Rani Othman yang jelas begitu bimbang tuan-tuan besarnya akan menyembam makan tanah selepas PRU13 kerana antara lain disebabkan isu air, Khalid Ibrahim bersetuju untuk berdebat tentang isu air dengan mana-mana pemimpin UMNO khususnya dari Selangor dengan Sinar Harian sebagai penganjurnya.

Macam manalah agaknya Khalid Ibrahim hendak berdebat dengan tergagap-gagap sebegitu rupa. Lagipun, Khalid Ibrahim adalah jenis manusia yang cukup gelabah bila tembelang salahnya diketahui orang ramai. Dia bukannya akan menjawab atau menyelesaikan masalah yang sedang berlaku, sebaliknya dia akan pusing serata dunia mencari benda-benda lain untuk diperkatakan.

Dalam hal air, ada cerita yang Khalid Ibrahim telah mengarahkan ABASS yang merupakan anak syarikat kerajaan negeri dan memiliki loji rawatan air, memindahkan sebahagian beban rawatan air kepada SYABAS agar dapat dibuktikan bahawa SYABAS sebenarnya yang tidak mahu merawat air, sekaligus mewajarkan Kerajaan Negeri Selangor mengambil alih SYABAS.

Kapasiti loji-loji rawatan air milik SYABAS sudah mencapai maksimum sekarang ini. Justeru, apabila jumlah air mentah baru yang perlu dirawat bertambah, SYABAS tidak akan mampu melakukannya.

Di Selangor, SYABAS bukanlah satu-satunya syarikat konsesi air, sebaliknya terdapat SPLASH, ABASS dan Puncak Niaga Sdn. Bhd. Berbeza daripada ketiga-tiga syarikat yang lain, SYABAS kerap dijadikan mangsa oleh Khalid Ibrahim untuk dipertanggungjawab bagi menjawab mengapa rezab air terawat untuk Selangor, Wilayah Persekutuan dan Putrajaya berkurangan secara drastik. Tidak pernah dalam satu pun kenyataannya, Khalid Ibrahim dan Pakatan Rakyat Selangor menyalahkan SPLASH, ABASS dan PNSB walaupun ketiga-tiganya juga sama seperti SYABAS yang bertanggungjawab membersih dan merawat air mentah.

Dan yang lebih menariknya, ketiga-tiga syarikat air itu juga sama seperti SYABAS memerlukan bantuan loji yang lebih besar, lebih cekap dan lebih mampu menampung permintaan air yang semakin meningkat di seluruh Lembah Kelang!

Khalid Ibrahim nak berdebat?

"Sa... sa... sa... yaaaaa de...ngan... ini... merasmikan u...pa..ca...ra berkhatan bera...mai-ramai...!"

Mungkin itu sahaja yang mampu dilafazkan oleh Khalid Ibrahim...

Setakat berdebat... menjawab di DUN pun tidak mampu di mana DUN merupakan tempat yang paling afdal untuk Khalid Ibrahim berbuat demikian, ini nak berdebat depan awam?

Betul-betul perangai Anwar Ibrahim! Sekaligus mengesahkan Rani Osman sebagai pemuja telur dan tulang punggung Anwar Ibrahim yang amat tegar!!

Debat konon... piiiiraaaahhhh... kerja dibuat macam orang mabuk pegang botol brandi, sibuk nak berdebat!!!

Boleh Rani Osman kata, isu air adalah ciptaan UMNO yang sudah nazak nak menang.... lawak betullah Pesuruhjaya PAS Selangor yang baru ni!

Sumber : The Flying Kick

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP