Powered by Blogger.

PANAS!! GERAN SELANGORKU HANYALAH RETORIK UNTUK SURAU DAN MASJID!!

Tuesday 3 July 2012

Baik pulih dan pembersihan 500 masjid dikatakan menjadi keutamaan kerajaan negeri Selangor menerusi pelaksanaan program-program di bawah Geran Selangorku berjumlah RM300juta. Sumber Pejabat Menteri Besar memberitahu, Khalid Gagap mahu pembersihan masjid diletakkan dalam kategori pelaksanan segera yang dilaksanakan dalam tempoh tiga bulan mulai Mac lalu.

Bagaimanapun, sehingga hari ini surau-surau yang didirikan di tanah persendirian serta apartmen, masih terbiar. Ada sesetengah daripadanya dikunci dan dibiarkan usang serta hampir rebah. Apakah Khalid Gagap yang kini menyandang jawatan Exco Hal Ehwal Islam benar-benar serius dalam menegakkan syiar Islam di negeri ini.

Bekas Exco Hal Ehwal Islam, Rahman Palil berkata, Khalid dilihat lebih banyak bermain politik mulut daripada melaksanakan sesuatu yang mendatangkan manfaat kepada umat Islam. "Semasa BN memerintah, tidak timbul masalah surau terbiar dan bantuan yang bersesuaian sentiasa disalurkan untuk memberi keselesaan kepada umat Islam beribadat."

"Saya nak tanya Khalid, apakah wang simpanan kerajaan yang mencecah RM1.9 bilion yang digembar-gemburkan, tidak mampu untuk menyelenggara masjid dan surau," katanya.

Justeru, beliau mengingatkan rakyat agar menilai semula pencapaian kerajaan Pakatan yang sebahagian besarnya dianggap menumpang kejayaan BN. Beliau menegaskan, janji-janji yang dibuat untuk memancing undi ketika pilihan raya hanya omong kosong, tidak menyeluruh dan dilaksanakan untuk kepentingan tertentu semata-mata.

Sumber : Jawa Bernam

1 comments:

Unknown 12 July 2012 at 19:01  

hanx for sharing all these wonderful Posts and Blog.I really like them and looking forward for the newposts.You can Download Games ,Free Pc GamesFree Movies, Blogger Templates , Free Pdf Books and much more from myrealfun.

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP