Powered by Blogger.

Masjid Ar Rahimiah Dilanda Banjir Kesan Bala Xavier Masuk Masjid?

Tuesday 24 July 2012







Pasti kita tidak lupa peristiwa di bulan Ramadhan tahun 2009, seorang wakil Rakyat KAFIR HARBI tanpa wuduk diusung masuk ke dewan solat Masjid Lipat Kajang Ar Rahimiah, Sri Andalas Klang. Dr Xavier, ADUN Sri Andalas dan EXCO Kerajaan Negeri Selangor telah diberikan ruang seluasnya untuk menyampaikan tazkirah Ramadhan, julung-julung kalinya berlaku, kerana yang menguasai Masjid adalah pimpinan PAS FOR ALL Kota Raja!

Beberapa bulan yang lalu, "bencana banjir" yang menimpa masjid ini menimbulkan rasa pelik keseluruhan penduduk serta jemaah Masjid Ar Rahimiah kerana kedudukan posisinya diatas bukit iaitu Bukit Lipat Kajang mana mungkin menanggung kesan banjir ini. Sedangkan Hospital Tengku Ampuan Rahimah yang bertentangan di kedudukan lebih rendah tidak mengalami banjir! Buat pertama kalinya dalam sejarah Masjid Ar Rahimiah itu sendiri, Solat Jumaat pada 30 Mac 2012 bersamaan 7 Jamadil Awal terpaksa berpindah ke tingkat atas.


Ramadhan tahun ini datang lagi. Puak-puak PAS FOR ALL tidak mahukah menjemput kembali YB ADUN kesayangan mereka untuk kembali menziarahi Masjid berkenaan? Mungkin Masjid ini perlukan "rahmat" dari YB PKR ini, yang di rumahnya ada membela 3 ekor anjing German Shepherd, dan mungkin tapak kakinya itu sekali lagi diperlukan oleh pimpinan PAS untuk memijak tempat sujud solat jemaah masjid.

Sumber : MIK

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP