Powered by Blogger.

Enam keluarga terima bantuan Tabung Budi!

Tuesday 31 July 2012


Persatuan Kakitangan Bekalan Air Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya (Peka) membantu menyambung bekalan air untuk enam lagi keluarga yang tidak berkemampuan di sekitar sini.

Tiga daripada penerima bantuan menerusi program Tabung Budi itu adalah peniaga makanan ringan, Samsiah Atan, 38,dari Taman Cempakasari, Batu 4, Jalan Kapar; ibu tunggal, Jamilah Kamis, 42, dari kampung Delek Kiri; dan peniaga pasar malam, Endy Ibrahim dari Kampung Teluk Gong, Pelabuhan Klang.

Turut menerima bantuan ialah Mazlan Nohya dari Jalan Perajurit Teluk Gong, Pelabuhan Klang; suri rumah, Azura Mohd. Idris dari Kampung Nelayan, Pelabuhan Klang dan penghantar surat, Shahrin Mohammad dari Kampung Sungai Pinang, Pulau Indah.

Presiden Peka, Datuk Mohd. Yunus Mohd. Amin berkata, program kali ini melibatkan jumlah bantuan pembiayaan bil air berjumlah RM2,980.

"Kebanyakan penerima tidak mampu membayar bil air kerana masalah kewangan yang meruncing.

"Jadi selain membantu menyelesaikan bayaran bil yang tertunggak dan caj penyambungan, kita juga membantu membayar bil air mereka selama enam bulan dari tarikh serahan bantuan," kata beliau.

Beliau ditemui semasa penyerahan surat makluman bantuan di rumah salah seorang penerima bantuan di Jalan Kapar baru-baru ini.

Tambahnya, Peka turut menyumbangkan barangan makanan dan berharap sumbangan ini dapat membantu keluarga terlibat menyambut kedatangan Ramadan.

Sementara itu, salah seorang penerima, Samsiah berkata, bekalan air di rumahnya telah dipotong sejak Mei lalu dengan tunggakan bayaran bil air berjumlah RM162.19.

"Suami yang bekerja sebagai pemotong rumput dengan pendapatan RM800 dan saya membantu dengan menjalankan perniagaan makanan ringan di rumah dengan bagi menyara enam orang anak yang masih bersekolah.

"Anak kedua saya terpaksa melupakan hasrat untuk melanjutkan pelajaran ke universiti awam kerana faktor kewangan keluarga kami yang tidak mengizinkan," katanya yang amat berterima kasih dengan sumbangan Ramadan yang diberikan.

Sumber : Oyabun

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP