Powered by Blogger.

HOT NEWS !!! KHALID GAGAP KENA MAKI DENGAN MAK LAMPIR ???

Wednesday 4 July 2012


Ketua Wanita Keadilan Zuraida Kamaruddin A.K.A Mak Lampir menggesa agar Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim A.K.A Gagap menilai kembali komitmennya terhadap perjuangan PKR.Gesaan itu dibuat ekoran pendedahan yang dibuat mengatakan Khalid sering tidak hadir dan menghantar wakil dalam mesyuarat biro politik PKR.

“Dia (Khalid) kena teliti kembalilah tentang prestasi dia untuk memberikan komitmen kepada parti,” tegas Zuraida kepada Antarapos.

Menurutnya,walaupun PKR tidak mempunyai sebarang peruntukan yang membenarkan pemimpin parti menghantar wakil tertentu untuk menghadiri mesyuarat peringkat tertinggi parti, namun tindakan menghantar wakil dalam mesyuarat biro politik dianggap aneh kerana Biro Politik adalah forum utama parti untuk membincang dan merumuskan pelbagai perkara yang membabitkan maklumat sulit.Sebelum ini,Khalid dikritik hebat ahli dan pemimpin PKR menerusi akaun twitter ‘#kamisayangpkr’ kerana sikap angkuh dan menegepikan bukan sahaja arahan parti tetapi juga arahan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam membuat keputusan-keputusan penting pentadbiran di Selangor.

“Kalau MB sedar bahawa dia tidak datang mesyuarat dan kehadirannya itu penting, (tindakan) menghantar wakil yang tidak dapat membuat keputusan dan hanya menyampaikan maklumat pun tidak (berguna).Sebagai seorang anggota parti dia patut faham disiplin parti dan di mana keutamaan dia,” tegasnya.

Zuraida menegaskan Khalid tidak boleh menjadikan kesibukan tugas sebagai alasan untuk tidak menghadiri mesyuarat tertinggi itu.

“Mesyuarat parti telah ditetapkan tarikhnya sepatutnya sebagai seorang Menteri Besar beliau harus boleh mengatur waktu dan meletakkan keutamaan di tempat yang sepatutnya,” katanya.

Sumber : Badut Rakyat

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP