Powered by Blogger.

LAPORAN JAIS.. REKOD JENAYAH SYARIAH DI SELANGOR 'TENAT'..!!

Wednesday 17 October 2012


Perubahan tampuk Kerajaan Negeri Selangor yang kini diterajui Pakatan termasuklah PAS nyata bukan sahaja tidak mampu mengurangkan kadar jenayah akan tetapi lebih membimbangkan ianya meningkat secara mendadak.

Laporan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) memaparkan jumlah kes Jenayah Syariah yang meningkat sebanyak 1151 kes berbanding tahun sebelumnya iaitu 1077. Perbandingan rekod 2 tahun daripada 4 tahun pemerintahan Pembangkang ini jelas menggusarkan masyarakat yang tidak tahu akan fakta sebenar mengenai rekod tersebut.

Peningkatan tersebut jika dikaji semula merupakan satu keadaan yang sangat serius dengan kadar purata 191 kes sebulan sepanjang tahun 2012.

Jenayah syariah yang direkodkan dalam kes tersebut termasuklah melibatkan kes khalwat, persetubuhan luar nikah dan lelaki berlagak seperti perempuan, malah melibatkan kesalahan berkaitan akidah seperti dakwaan palsu, kesucian agama Islam serta institusi agama Islam itu sendiri.

JAIS dalam kenyataannya menyebut menjadi tanggungjawab menangani jenayah syariah tidak seharusnya dibebankan kepada penguat kuasa agama sahaja, yang turut menerima kritikan serta tohmahan ketika menjalankan tugas.

"Sebagai contoh, kes siasatan Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) oleh pihak penguat kuasa agama Jais yang dikatakan menyalahi prosedur. Apa dikesali terdapat banyak pihak mengambil kesempatan ke atas isu ini dengan menokok tambah cerita sehingga memberi kesan negatif ke atas institusi agama Islam itu sendiri," kata wakil jurucakap JAIS.

Siasatan pada 3 Ogos tahun lepas itu dilakukan selepas Jais mendapat maklumat terdapat orang Islam menyertai majlis anjuran DUMC selain berlaku penyebaran ajaran Kristian kepada mereka di gereja tersebut.

 

Lebih sedih apabila dari kalangan penyokong tegar parti pembangkang yang membutakan kesemua fakta2 ini dan terus ditanam dengan semangat kebencian menerusi persepsi fitnah dari kalangan Pemimpin2 mereka dek kerana mahu tawan Putrajaya.

Di manakah janji PAS sebelum PRU12 yang mahu mensasarkan sifar Jenayah Syariah di Negeri tersebut. Malah menghina Kerajaan BN Negeri pada ketika itu dengan menggelar 'Selangor Darul Maksiat?'






Oh lupa. Pemimpin No. 1 Selangor yang lantang memperjuangkan usaha tersebut telah dibuang jauh dari PAS. Kini yang memimpin merupakan Pemimpin PAS berjiwa 'Darul Maksiat'.

Sumber - PAS

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP