Powered by Blogger.

Gagal selesai isu berbangkit, Khalid nak heret Sultan pula?

Thursday 4 October 2012




Sidang Dun khas bincang isu Talam, air?

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, Dewan Undangan Negeri (Dun) Selangor akan mengadakan sidang Dun khas bagi membincangkan, antara lain isu hutang Talam Corporation dan penyusunan semula industri perkhidmatan air di Selangor.

"Saya telah pun menghadap Sultan Selangor (Sultan Sharafuddin Idris Shah) hari ini bagi menyatakan hasrat kerajaan negeri mengadakan sidang khas dewan,” katanya dipetik Bernama.

“Sekiranya mendapat perkenan Tuanku Sultan, saya jangka sidang khas ini akan diadakan dalam tempoh dua minggu hingga tiga minggu akan datang," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Akibat terdesak, Khalid tidak punya pilihan selain daripada menggunakan 'Talian hayat' iaitu sidang Dun untuk menyelamatkan diri! Sebelum ini beliau 'mendabik dada' memberitahu rakyat yang kerajaan negeri pimpinannya boleh menyelesaikan kesemua isu terbabit?

Persoalannya disini adalah mengapa perlu diadakan sidang Dun khas jika merasakan diri terlalu hebat? Adakah dengan adanya sidang Dun khas ini peluang bagi Khalid untuk menyalahkan kerajaan terdahulu akibat kegagalannya sendiri?

Dan mungkin Khalid bertambah panik apabila Azmin mengancam untuk mengambil alih kerusi Menteri Besar sekiranya PKR masih lagi berpeluang untuk menang dalam PRU ke 13 nanti! Bukan apa, takut-takut MB Kahlid tak sempat membayar hutang peribadinya dengan BIMB sebelum melepaskan kuasa ketangan BN dan bukannya kepada Azmin!

Sumber - Belantan

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP