Powered by Blogger.

Krisis Air Selangor: Nak Mandi Wajib Pun Susah, Lainlah Eli Wong Atau Teresa Kok! Anwar & Azmin Bagaimana?

Tuesday 15 May 2012


Mungkin apa yang GT utarakan pada tajuk artikel ini boleh memberikan pelbagai maksud, tergantung pada tahap kekuningan anda berfikir.

Namun, itulah antara masalah yang bakal dihadapi oleh kebanyakkan rakyat Selangor, apabila krisis air dijangkakan bermula pada 2014.

GT pernah menulis artikel berhubung dengan permasalahan ini DISINI

Diperincikan butir-butirnya, 12 ribu peluang pekerjaan yang bakal hilang hasil dari kegagalan kerajaan negeri memastikan projek Langat 2 berjalan seperti yang dirancangkan kerana sebanyak 129 projek pembinaan kilang baru tidak boleh dilakukan.

Mengapa? Kerana bekalan air adalah teras utama perindustrian.

Ia membawa kepada jumlah pelaburan RM3.8 billion, satu jumlah yang banyak, yang mungkin akan lenyap dari bumi Selangor gara-gara keangkuhan berpolitik. Ini adalah satu daripada bukti, bagaimana kepimpinan Pakatan Rakyat di negeri ini yang dipimpin oleh Khalid Ibrahim, tidak memberi manfaat kepada rakyat. Maka, titah Tuanku Sultan Selangor agar isu air jangan dipolitikkan, amatlah bertepatan demi kesejahteraan rakyat, dan negeri.

Sedang kita memandang ke hadapan, keperluan untuk memastikan bekalan air cukup pada 2014 untuk kegunaan domestik, kerajaan terdahulu memandang dari perspektif yang lebih luas. Bukan hanya keperluan air untuk menampung kegunaan isi rumah, namun idea penyaluran air mentah dari Pahang ini melibatkan bonus, iaitu pelaburan berjumlah RM3.8 billion yang bakal menjana ekonomi negeri.

Serampang dua mata, demi keuntungan bersama.

Air memberi impak yang sangat signifikant dalam hidup kita. Namun, seperti gambar diatas, terowong itu hanya dibina dari Pahang sehingga ke sempadan, tanpa beroleh kebenaran dari kerajaan Selangor bagi penyambungannya ke loji Langat 2.

Secara mudahnya, bagi Elizabeth Wong atau Teresa Kok, tidak mandi pagi, mungkin sebahagian dari kebiasaan hidup mereka. Tetapi, bukan kita.

Mereka tidak perlu mandi wajib (mungkin lucu atau lucah bagi anda, terpulang), sedangkan kita perlu dan wajib.

Dan tentang Anwar dan Azmin dalam isu mandi wajib, anda tanyalah empunya badan sendiri.

Saksikan video penjelasan dari Dato Seri Noh Omar tentang isu air di Selangor.





Sumber : Gerakan Timur

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP