Powered by Blogger.

TUKAR SLOGAN SAHAJA, FAEKAH HUSSEIN TERUS JADI KAYA RAYA!!!

Tuesday 15 May 2012

Baru-baru ini Kerajaan Negeri Selangor telah merayakan Ulangtahun Ke-4 Pakatan Rakyat menjajah Selangor. Perayaan tersebut diadakan pada 7 April 2012 di Stadium Melawati, Kuala Selangor dan dikatakan kononnya amat berjaya serta dihadiri oleh ramai orang Selangor.


Berjaya atau tidak, sebenarnya ia boleh disangkal. Apatah lagi kebiasaan Pakatan Rakyat ialah, mereka gemar membesar-besarkan perkara yang kecil sehinggakan angka peserta BERSIH 3.0 yang jumlahnya tidak sampai 30,000 orang pun boleh ditukarkan menjadi 250,000 orang.

Namun yang hendak diperkatakan di sini ialah kos penganjuran perayaan itu yang dilaporkan mencecah RM1 juta. Perkara ini disahkan sendiri oleh beberapa orang pegawai dan kakitnagan Perbadanan Menteri Besar (MBI) dan SEtiausaha Sulit Menteri Besar iaitu Norzatun Aini.

Kos penganjuran tersebut adalah bersamaan dengan 1000 hadiah Anak Masuk Universiti yang sehingga kini gagal dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat setelah mereka membuat janji pada kempen PRU12 lalu.

Kalau sebelum ini, Pakatan Rakyat sentiasa menuduh Kerajaan Barisan Nasional raja kepada pembaziran dan ketirisan (rujuk kepada perbahasan Azmin Ali dalam Sidang DUN Selangor), apa pula komen Azmin Ali tentang KEBOROSAN dan KETIRISAN yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat ketika merayakan Ulangtahun Ke-4 Pakatan Rakyat Selangor?

Bukankah lebih elok seandainya RM1 juta tersebut diagih-agihkan kepada fakir miskin, orang kelainan upaya dan pelajar-pelajar IPTA/IPTS di mana Selangor sendiri turut menyokong penghapusan PTPTN?

Contoh kedua pembaziran yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Selangor ialah SELANGOR RACE. Selangor Race menyerupai SEPANG MOTOR GP tetapi pada skala yang lebih kecil.

Perlumbaan itu telah bermula pada 4 Mei 2012 di R&R Ebor/USJ di Subang Jaya dan mensasarkan golongan muda termasuklah golongan mat rempit. Kos penganjuran acara ini juga mencecah RM1 juta dan kos ini ditanggung sepenuhnya di bawah GERAN SELANGORKU.... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM

Sumber : The Flying Kick

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP