Powered by Blogger.

APA JENIS BINATANG YANG JADI KERAJAAN NEGERI SELANGOR KALAU KLINIK PUN NAK DIHAPUSKAN?

Friday 18 May 2012


Laporan yang dibuat oleh SELANGORDAILY tentang Klinik Desa Batu 10, Jalan Kebun Baru, Kuala Langat sememangnya amat menyakitkan hati bagi kita yang ada otak. Kecuali anda seorang penyokong Pakatan Rakyat, mungkin berita yang disiarkan itu, kurang menyentuh hati dan perasaan.

Bagaimana sebuah kerajaan negeri yang kononnya lebih baik dari kerajaan terdahulu memandang ringan dan memganggap warga desa sebagai haiwan hina yang tidak perlu menerima rawatan dan khidmat perubatan. Atau barangkali juga kerana terlalu hebat berpolitik dengan beranggapan, menyekat dan menghalang penggunaan premis sebagai klinik sementara akan menyebabkan warga kampung mengamuk dan menyalahkan Kerajaan Pusat.

Atau boleh juga kerana beranggapan warga desa terbabit sebagai penyokong atau bakal menyokong UMNO dan Barisan Nasional, maka mereka tidak berhak untuk mendapat bantuan dari kerajaan negeri?

Aneh, Kerajaan Pusat yang dituduh zalim, sentiasa memastikan khidmat perubatan dan klinikal disediakan untuk penduduk dan rakyat walaupun di kawasan yang menjadi kubu kuat parti lawan.

Apa agaknya alasan yang bakal diberikan oleh kerajaan negeri Selangor tentang perbuatan mereka menghalang permintaan Kementerian Kesihatan untuk menggunakan balairaya di kampung berkenaan sebagai klinik sementara?

Apakah DEWAN INI TELAH DIMERDEKAKAN menyebabkan semua balairaya tidak dibenar guna untuk sebarang fungsi bagi kebaikan penduduk setempat kerana ia hanya dibenarkan untuk kegiatan Pakatan Rakyat sahaja seperti mana yangberlaku di Pandan Mewah?

Apa yang berlaku di Batu 10, Kebun Baru telah membuktikan bahawa Kerajaan Kebajikan yang diuar-uarkan oleh Pakatan Rakyat sebenarnya tidak lebih daripada sembang kosong dan pembohongan besar. Kalau bab kesihatan dan penjagaan kesihatan pun, boleh dibuat main-main, bayangkanlah perkara-perkara lain.

Sumber : The Flying Kick

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP