Powered by Blogger.

Karnival Sayangi Selangor perkasakan misi BN Selangor

Saturday 22 December 2012



Barisan Nasional (BN) Selangor akan meneruskan pendekatanya untuk memperkasakan lagi misi merakyatkan BN Selangor menerusi Karnival Sayangi Selangor pada 29 Disember hingga 1 Januari 2013, di i - City, Shah Alam.

Koordinator BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamad berkata, program tersebut yang dianjurkan untuk kali kedua merupakan menifestasi BN Selangor bagi menyatakan kesediaan BN merampas kembali Selangor dari Pakatan.

"Karnival ini juga mendapat kerjasama daripada badan korporat dan swasta serta dijangka akan menarik sehingga 500,000 pengunjung sepanjang empat hari berlangsung.", katanya kepada media semalam.

Antara aktiviti menarik sepanjang berlangsungnya karnival itu ialah pameran dari pelbagai agensi kerajaan dan juga pameran kerjaya melibatkan badan korporat dan swasta.


Terdapat juga 86 gerai jualan terdiri dari produk-produk Industri Kecil dan Sederhana dari Selangor, jualan makanan dan juga buah-buahan tempatan oleh pihak Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA).

Bagi golongan lepasan sekolah, karnival ini turut menyediakan pameran pendidikan bagi para pelajar mendapatkan maklumat berkaitan.

Zin yang juga merupakan Setiausaha UMNO Selangor berkata, selain itu, terdapat juga persembahan kebudayaan, pertandingan memasak, pertandingan bintang kecil dan juga aktiviti untuk seisi keluarga di Taman Permainan Air i-City.



"Acara kemuncak ialah pada 31 Disember 2012. Pada sebelah malam pula turut diadakan persembahan konsert kebudayaan bersama artis-artis tempatan dan luar negara serta pertunjukan bunga api.

"Kehadiran seluruh rakyat Selangor untuk turut serta memeriahkan Karnival Sayangi Selangor ini amat dialu-alukan.

"Saya pasti ianya dapat mengeratkan hubungan kekeluargaan disamping bersama-sama turut serta dalam aktiviti-aktiviti menarik yang telah dirancang", katanya.

Sementara itu, Zin yang juga Ahli Parlimen Sepang berkata jentera BN Selangor sudah bersedia untuk menempuh cabaran PRU-13 .

Sumber

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP