Powered by Blogger.

Isu sampah Selangor : Longgokan sampah di Pasar Bangi Lama ganggu aktiviti perniagaan?

Monday 10 December 2012



Longgokan sampah yang tidak dikutip lebih dua minggu telah mencetuskan kebimbangan peniaga dan penjaja di Pasar Bangi Lama di sini.

Dakwa peniaga, selain mengundang kehadiran tikus dan lalat, serta mencemar pemandangan, longgokan sampah berkenaan turut mengganggu aktiviti perniagaan mereka.

Ketua Pusat Perkhidmatan dan Penyelaras Kawasan Parlimen Serdang, Datuk Yap Pian Hon berkata, pihaknya telah menerima aduan daripada peniaga berhubung masalah itu.

Menurutnya, longgokan sampah itu bukan sahaja menyakitkan pandangan tetapi menimbulkan rasa jijik dan bau busuk kepada peniaga dan pelanggan.


"Saya telah membawa perkara ini ke Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) agar tindakan dapat diambil dengan segera," katanya ketika melakukan tinjauan ke lokasi berkenaan di sini.

Beliau ditemani oleh Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) Bangi Lama, Yong Hok Chai dan Ketua Wanita MCA Bangi Lama, Low Mon Sin.

Yap turut mempersoalkan sikap tidak bertanggungjawab Ahli Parlimen Serdang dari DAP dan Ahli Dewan Undangan Negeri Bangi terhadap masalah yang dihadapi peniaga di situ.

"Keadaan ini bukan sahaja menjejaskan operasi perniagaan peniaga, tetapi juga boleh mengancam kesihatan penduduk berhampiran kerana dikhuatiri akan menyebabkan penyakit," katanya.

Sumber

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP