Powered by Blogger.

SAMPAHKU SAMPAHMU JUA! PESTA SAMPAH DI SELANGOR!

Wednesday 21 March 2012



Exco PBT Selangor mengumumkan dengan bangganya Kerajaan Selangor akan membeli 50 Compactor ataupun Lori sampah untuk disewakan kepada kontraktor sampah dalam menyelesaikan isu sampah yang semakin kronik di Selangor waktu ini.




Mengikut kata Ronnie Liu DAP, kompaktor tersebut dibeli untuk memastikan urusan pengendalian sampah menjadi lebih efisyen. Pembelian dibuat memandangan beberapa kontraktor yang mendapat tander kutipan sampah tidak mempunyai kompaktor.

Malang sungguh nasib rakyat Selangor yang mendapat kerajaan yang bangang dan Exco yang pendek akal. Untuk pengetahuan, antara syarat penting yang perlu ada untuk setiap kontraktor sampah adalah mereka harus mempunyai keupayaan untuk membekal tenaga kerja, peralatan dan keperluan-keperluan lain untuk memunggah sampah. Itu adalah syarat wajib.

Kompaktor adalah kategori peralatan yang wajib disediakan oleh kontraktor untuk membolehkan mereka layak mendapat tender yang ditawarkan kerajaan negeri. Dibawah adalah bukti syarat-syarat tender yang ditawarkan oleh kerajaan Selangor yang jelas menyatakan syarat-syarat wajib untuk memasuki tender. Masalah sewa yang tinggi bukanlah tanggungjawap kerajaan negeri untuk menyelesaikannya tetapi itu adalah terkandung di dalam kos operasi yang ditanggung oleh pihak kontraktor dan disitulah harga tender tersebut ditentukan.



Baca Dalam Kotak Merah

APA KEJADAHNYA pula Wang rakyat Selangor dibazirkan untuk membeli 50 Lori Sampah buat kontraktor yang telah mendapat Tender kutipan sampah? Jika macam ni sesiapa sahaja yang bukan Kontraktor pun boleh mohon untuk buat kutipan sampah di Selangor kerana Lori akan disediakan Kerajaan Negeri.

Ini lah masaalahnya Kerajaan Pakatan PAS,DAP,PKR Selangor yang kerja mereka Mencuri dan Menyamun selagi mampu. Sudahlah tender sampah diberikan kepada Keroni keroni mereka sampaikan ada seorang Kontraktor meraih 3 tender bagi mengutip sampah. Ini kan pula dengan pembelian Lori sampah.

Bayangkan jelah satu lori sampah RM100 Ribu dan didarabkan dengan 50 unit. Berapa tu agaknya? Kominsyen? Bla bla semua lain lain tu? Fuh kalau begini lah Selangor ditadbir Pakatan PAS,DAP,PKR untuk penggal akan datang jawapnya habis lah lingkup negeri Selangor dan yang paling mendapat kesan adalah rakyat Selangor itu sendiri.

House PK: Ini aku petik dari blog Papa Gomo. Lagi sekali aku ingatkan kalau perkara kecil macam sampah pun mereka takleh handle, apalagi bangsat-bangsat ni nak handle negeri terkaya dalam Malaysia ni? Apa barang kerajaan beli lori sampah bagi sama kontraktor? SPRM kena siasat benda ni.



0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP