Powered by Blogger.

Mana BUKTI BN Jual Tanah ... SUHAIMI PENIPU BESAR

Wednesday 21 March 2012




SHAH ALAM 20 Mac - Kerajaan Negeri Selangor menerusi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Muda Shuhaimi Shafiei enggan melampirkan sebarang bukti berkenaan tuduhan berlakunya penjualan tanah secara haram oleh ADUN Barisan Nasional.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batang Kali Mohd Isa Abu Kasim mendakwa, Shuhaimi hanya melemparkan tuduhan sedemikian bagi menutup permasalahan korupsi yang berlaku ke atas beliau melibatkan soal Penjualan Pasir di Negeri tersebut.

"Shuhaimi menuduh kononnya ada dari kalangan ADUN BN telah melakukan penyelewengan penjualan tanah rakyat walhal tidak berani mengeluarkan bukti terhadap pertuduhannya itu," jelas beliau pada Sidang Media di Dewan Persidangan DUN Selangor hari ini.

Isa juga mempersoalkan sikap Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (SELCAT) yang bukan sahaja tidak pernah memanggil setiap ADUN BN yang berhadapan dengan tuduhan Kerajaan Negeri, malah tidak serius dalam menangani isu yang sedang berlaku membabitkan penyelewengan Pasir melibatkan ADUN Pakatan.

"Bagi saya tidak adil. Kenapa tidak berani panggil kami. Kena panggil saksi. Speaker kena lebih tegas. Jangan tuduh tanpa bukti," tegasnya.

Sidang DUN Selangor yang bermua hari ini bakal berhadapan dengan isu-isu berbangkit yang di antaranya merupakan isu Penyelewengan Penjualan Pasir dan Tanah Rizab Melayu sepertimana yang dibangkitkan Sultan Selangor pada Ucapan Perasmian semalam.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP