Powered by Blogger.

Hujah Pakatan pertahan Anwar Yahudi jadi merapu

Sunday 18 March 2012


Bertambah hari bertambah merapu hak Pakatan Rakyat dalam mempertahankan Anwar dan hubungan rapatnya dengan Yahudi Zionis.

Usaha terbaru adalah oleh Presiden PAS< Dato aji Hadi Awang malam tadi di SHah Alam. Ceramahnya dihadiri oleh Niik Aziz, Ktua Muslimah Zaiah YYusof, Dr Mariah, dan lain-lain.

Dalam mmengupas perbezaan antara Yahudi dan Zionis, dia tersasul hingga menyebut perkara-perkara yang jadi bahan muka depan Sinar Harian. Zionis adalah fahaman nasioanlisma yahudi katanya dan usaha untuk kemudian hari mempalitkan UNO yang kononnya nasionalis dan semacam Zionis.

Jika demikian tuduhannya, artikel UMNO nombor 3 menyebut memerjuangkan IIslam, sesuatu yag tiada dalam sesuatu organisisasi nasionalis tegar dan sekular. Malah UMNO boleh danggap sebagai parti orang Islam teramai di Maaysia dan jika tidak didunia.

Hadi ada berkkata bahawa Nabi ada bekerjasama dengan Yahudi dan kita boleh berniaga dengan Yahudi asalkan mereka bukan Zionis.

Tak tahulah Hadi faham atau tidak apa itu Zionis.

Zionis itu bukan satu faaan yang seraga tetai mempunyai perbezaannya. Namun begitu Zionisma timbul dari zaman abad 19 dan menjadi satu gerakan politik dengan munculnya seorang pemimpin Yahudi bernama Theordore Herzl ada 1897 untuk menuntut kerajaan Ottomoman memberi mereka Palestin untuk dijadikan negara Israel.

Negara Israel adalah impian Zionis dan kini sudah tercapai tetapi ianya bukan tuntutan ugama asal Judaism walaupun telah dihalalkan cara oleh Rabii kemudian hari.

Siapa hadi maksudkan boeh berniaga dengan Yahudi jika hapir kesemua muamt kaum Yahudi adalah bersatu penyokong Israel melainkan sekelompok kecil kumpulan Yahudi Ortodok?

Tentu sekali hujah ini menafikan tuduhan Pakatan Rakyat dan penyokong mereka Jingga 13 yang menuduh Maaysia berdagang dengan Israell. Yang berdaganag hanya MNC yang berada dalam Malaysia berniaga dengan Israel melalui pihak ke tiga.

Secara rasminya Malaysia tidak perakui Israel, tada hubungan diplomat dengan Israel dan tidak "sokong keselamatan" Sirael.

Kalau benar Nabi bekerjasama dengan Yahudi yang ktika zamman itu tidak ada ideologi Zionis lagi bagi menyokong hujh Hadi, pastinya baginda tidak sewenang mempercayai Yahudi sepenuhnya tetapi sentiasa berwaspada dan berhati-hati dengan tipu muslihat mereka.

Pastinya nabi TIDAK AKAN manandatangani perjanjian Annapolis yang bersetuju bersetuju dengan perjanjian Annapolis untuk dua state solution, menyokong keselmatan Israel yang tidak bersyarat dan menyebabkan penindasan dan salahguna kuasa tentera, dan akhirnya besedia memperakui adaah hubungan diplomasi walaupun bersyarat dengan Israel.

Apakah yang adi maksudkan? Sokong Anwar atau tidak berkenaan hubungan dengan Israel yang diperakui Anwar sendiri.

Nik Aziz pernah gesa Anwar tarik balik kenyataan. Dia masih belum akukan, masih belum saman WSJ dan masih berdalih-dalih enggan meminta maaf. 

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP