Powered by Blogger.

Peneroka Felda Bandar Baru Bangi Terkejut Beruk Bila Dengar Yusuf Qardawi Bantah Penyenaraian FGVH

Friday 30 March 2012



Malam tadi, bertempat di Seksyen 15, Bandar Baru Bangi telah berlangsung satu program mengencing rakyat bersama penduduk setempat anjuran Pakatan Pembangkang.

Hujan tidak, ribut petir pun tidak tetapi keadaan penyokong tegar Pakatan Pembangkang habis basah lencun akibat dikencing oleh pemimpin mereka ketika berucap di astaka yang berada di dalam stadium.

Matlamat utama mereka berhimpun malam tadi bertujuan untuk menyuarakan bantahan terhadap penyenaraian FGVH di bursa saham Malaysia. Dengarnya mereka akan berhimpun petang ini di dataran  Masjid Putrajaya bagi tujuan yang sama.

Beberapa orang pemimpin Pakatan Pembangkang turut dilihat hadir malam tadi menyampaikan ceramah, antaranya 'Parasit' Pas, Khalid Samad, Tony Pua, Sam Ketot dan  pemimpin agung yang menjadi kesayangan penyokong Pakatan merangkap anugerah tuhan, kaki zina, bakal PM ke 7 iaitu Anwar Berahim.

Turut tak ketinggalan juga Tok Uban atau A Samad Said, penentang PPSMI turut diberi peranan sebagai tukang baca puisi untuk menarik minat golongan seusianya hadir menganga mulut menadah air kencing Anwar Berahim

Lebih banyak merapu dari memberi tahu fakta sebenar berkenaan isu penyenarai FGVH. Semuanya perkara biasa yang kita selalu dengar bila setiap kali pemimpin Pakatan Pembangkang berucap di khalayak ramai seperti rasuah, kroni dan sebagainya. Isu FGVH yang sepatutnya menjadi isu utama hanya disentuh sedikit sahaja oleh mereka, itu pun pada permulaan.

Program penerangan isu FGVH malam tadi juga turut dijadikan medan untuk melepaskan geram terhadap bekas exco Agama Islam Selangor, Hasan Ali. Marah benar Khalid Gereja bila bercerita pasal Hasan Ali. Ungkapan 'Parasit' yang dilabelkan pada dirinya memang cukup memberi bekas, sehinggakan Khalid terlupa bahawa kawasan Bandar Baru Bangi merupakan kubu kuat Hasan Ali.

Paling nyata, setelah mengikuti secara dekat program penerangan berkenaan isu penyenaraian FGVH yang dianjurkan oleh Pakatan Pembangkang, terbukti mereka gagal. Agenda yang dibawa tak lebih hanya bertujuan untuk meraih simpati politik dan mengambil kesempatan atas kesusahan peneroka.

Jika benar niat Pakatan mengambil berat tentang nasib peneroka sepatutnya program seperti ini dibuat di kawasan Felda seluruh negara bagi membuktikan bernahkah sokongan Peneroka kini bersama mereka. Tak perlulah susah payah berbohong di depan penduduk bandar yang rata-rata bukan warga Felda, kononya seleuruh Peneroka tanah rancangan sekarang ini dibebani hutang hingga mencecah ratusan ribu ringgit setiap orang kerana membenarkan ladang mereka diusahakan oleh Felda

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP