Powered by Blogger.

Selangorku Ku Ku...! Yb Shuhaimi PKR Belasah Yb PAS Iskandar....?

Monday 11 June 2012






Ketua Penerangan PKR Selangor Shuhaimi Shafie beranggapan bahawa cadangan penggubalan 'coalition agreement' seperti yang dicadangkan oleh YDP PAS Pandan merangkap Exco Kerajaan Negeri Selangor Iskandar Samad yang diputuskan melalui usul mesyuarat agung PAS kawasan berkenaan, adalah TIDAK DIPERLUKAN.

Shuaimi juga dalam kenyataannya turut merasakan bahawa pihak media tersalah petik...

Kenyataan Iskandar sebenarnya adalah melalui edaran e-mel kepada pihak media. Baca kenyataan penuh Iskandar tanpa edit di SINI.

Kredit Blog Akar Umbi

6 comments:

. 18 June 2012 at 14:25  

Anonymous said...
Kepada semua saudara dan saudari yang dihormati.

Kami kumpulan Myanmar di Malaysia; kita hidup di Malaysia sejak sedekad dan sentiasa pergi ke kuil ( PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI) No: 19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Malaysia dan kami sangat sedih dan menyesali dengan Ahli Jawatankuasa Kuil kerana mereka menggunakan Sami kami dalam tanggapan yang salah Buddha mengajar atau kaedah-kaedah Buddha. Kami datang ke Kuil ini untuk membantu Sami-Sami dan dihormati agama kita.

Bahawa Kuil adalah Pengerusi yang bernama Datuk Yip Kum Fook (Pengerusi MCA Bahagian Gombak), Sami kami berkata dan dia dijemput Sami kami dari Myanmar untuk menjaga Kuil itu tetapi tanpa membuat apa-apa bayaran kepada Sami-Sami kami, tambah beliau dan tidak menghormati beliau daripada kami Sami-Sami dan ada kalanya dia memerintahkan kaumnya ke barang-barang yang dikumpul seperti kertas, dan sebagainya. Pengerusi mengambil air mineral tanpa memaklumkan apa-apa perkataan untuk sami-sami kami. Dalam agama kita percaya kita tidak boleh mengambil apa-apa Tempat suci(Kuil), jika kita dilakukan kita adalah dosa besar.

Dalam sebelumnya, Sami kami berkata Ahli Jawatankuasa sentiasa meminta wang daripada beliau, apabila Sami kami memberikan RM20, 000.00 secara tunai pada tahun 2001 kepada Pengerusi(Yip kum Fook), maka Jawatankuasa berdiam diri, Jawatankuasa kemudian membuat masalah dengan seorang Sami kami yang bernama Ven. U Nandiya sekali lagi dan dibatalkan membenarkan (permit Visa) Sami kami untuk tinggal di Malaysia, maka Sami kita (Sadayaw U Nandiya) pergi ke Australia dan Sami kami tidak datang Kuil itu pada masa panjang. Datuk Yip Kum Fook (Pengerusi MCA bahagian Gombak) memberi komputer notebook kepada Sami kami untuk perlindungan jumlah tersebut wang, ini-lah sami kami memberitahu;

Ramai orang tempatan di sekitar Kuil berkata, Kini tiada lebih ramai orang datang ke Kuil ini kerana Ahli Jawatankuasa sentiasa membuat masalah atau sangat sombong dan kita mendengar daripada orang tempatan berkata: Yip Kum Fook (Pengerusi MCA bahagian Gombak) memerintahkan kaumnya untuk membakar Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong kerana dia perlukan tempat itu untuk membuat perniagaan kedai perabot, ini berlaku beberapa tahun yang lalu. Semua orang mengetahui apa yang dilakukan untuk Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong. Kuala Lumpur, Malaysia.

. 18 June 2012 at 14:26  

Kali terakhir juga dia menjemput polis untuk menangkap Sami-Sami di tempat suci (kuil) dan dikunci kuil tanpa takut Karma dan memalukan orang, kerana dia percaya Ahli Jawatankuasa yang kuasa lebih daripada Sami-Sami. Juga anak Datuk Yip Kum Fook selalu berkata, Kuil ini adalah kepunyaan bapanya. Yang betul, Kuil ini sumbangan daripada orang ramai, kita kerja keras untuk Kuil ini. (Anak Datuk Yip Kum Fook dipanggil Yip Jiun Han)

Kuil ini Ahli Jawatankuasa yang sentiasa berubah Sami-Sami, kini mereka menukar sami baru dalam menjaga kuil, Sami baru ini juga aduan perkara-perkara buruk jawatankuasa kerana jawatankuasa juga menunggu kotak derma wang sahaja, mereka tanpa apa-apa bantuan kepada Sami-Sami kami dan jawatankuasa yang dikawal dengan sami-sami kami tidak bercakap atau aduan lebih, Sami-Sami kami tinggal di sana sebagai omong kosong dan takut kepada Ahli Jawatankuasa.

Di bangunan baru di mana dicagarkan adalah marmar patung Buddha; kita mempunyai pengubahsuaian patung Buddha kerana itu patung Buddha diletakkan sangat rendah, kita mengangkat tertinggi Ahli Jawatankuasa tidak suka dan tidak berpuas hati. Di negara kita, sesiapa sahaja boleh datang ke Kuil untuk menyembah Buddha tetapi di Malaysia adalah Kuil yang berbeza mengawal oleh Ahli Jawatankuasa.

Kami berharap semua orang memelihara ajaran Buddha dan sila keselamatan sami kami, tidak melihat wang hanya kerana ini Kuil. Apabila kami bertanya kepada beberapa rakyat kita (Myanmar) dan penduduk tempatan, jawatankuasa adalah sangat rendah fikiran kerana fikiran mereka sangat sempit dan tanpa pendidikan agama. Dan Ahli Jawatankuasa tidak akan mengganggu dengan Sami-Sami kami, Sami-Sami seperti ayah anda kami untuk menjaga agama Buddha dan Kuil adalah seperti tempat kita menyelesaikan masalah kita.

Baru-baru ini, Sami (Sadayaw Ashin Indaka asal daripada Mandalay, Myanmar) telah tinggal di Kuil ini juga tidak berpuas hati kerana Ahli Jawatankuasa tidak membayar apa-apa kepadanya, dia bekerja di sukar untuk menasihatkan orang ramai dan kami juga kecewa dan sedih apabila mendengar berita buruk dari Sami-Sami kami. Kadang-kadang Ahli Jawatankuasa datang dan menjerit dalam Kuil tanpa mempunyai apa-apa sebab dan melakukan apa yang mereka perlu lakukan, Sami kami berkata, jawatankuasa kuil ini tidak mempunyai ajaran Buddha dalam fikiran mereka, mungkin masa depan Buddha boleh memusnahkan.

Daripada kumpulan Myanmar Buddha di Malaysia ..
Kita menterjemahkan Bahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia

Unknown 25 January 2013 at 21:42  

Ven. Dr Ashin Indaka from Myanmar charged rm400 per who want to be monk at SAMNAK SAMBODHI TAMAN DESA JAYA BUDDHIST TEMPLE...ANYONE GO THERE, MUST CAREFUL...THIS IS MAKE BUDDHIST SHAMEFUL...

We would like inform to all committees of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. There are so many Myanmar condemnations about when anyone wants to become the monks, who chief monk requests them to pay about RM400.00 per head.

This is one of crushing shame and exploitation because may be that cost high for Myanmar, also this is one kind of business system in Buddhist, all of us must think in correctly, Buddha went to became a monk with free of charge and he practiced to attain Enlightenment without any cent of dollar to spend, sometimes needed to referred from the Buddha times.

Buddhist Temple in Malaysia 100% supported by public. The committees of Temple, they worked as voluntary and take care of Temple with organized but in Temple not allowed to played politic because in Temple must be clean and welcome all everyone.

Recently, do bad and good must careful because everything's huge complaint in Internet, about Buddhist teaching a lot of at Internet, sometimes we can't tell lie to the others one. We must help Myanmar people as they came to Malaysia to work, earn money and save money for their family at home.

We are Malaysia Buddhist must help Myanmar Buddhist, not to cheated them because they came to our country to work, we must show our good quality and our good Buddhist. Not like some committees members cheated money Myanmar monks; this is very bad Malaysia Buddhist.

Hope YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) realizes himself, now many people know in what he done for Buddhist, Buddhist Kamma will attack to everyone, if they do bad or good.
FORWARD BY PANCHAN-KYAIK

lee 23 November 2021 at 08:17  

Saudara dan saudari yang mencintai Dharma
Biar saya ceritakan sejarah tentang SAMNAK SAMBODHI, TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR. Kali terakhir kami menjadi ahli kuil tetapi kini kami berjauhan kerana kini Ahli Jawatankuasa amat berbangga dengan aktiviti dan tugas kuil.
Sebaliknya, presiden kuil sekarang ialah YIP KUM FOOK dan anaknya YIP JIUN HANN. Anaknya selalu berkata kepada para penganut: KUIL INI ADALAH KUIL BAPA SAYA. Atau ayah saya punnya harta …kami semua diam, kerana Kami tahu kuil ini dari mana asalnya...
Kini AHLI JAWATANKUASA kuil adalah satu-satunya kumpulan mereka sahaja. Orang lain tidak boleh menyertai sebagai ahli dan menggunakan sami Myanmar hanya untuk perkhidmatan dan berkat. Hanya sami Myanmar sahaja yang sangat fikiran cerdik (Semua sami dari Myanmar berpangkat DR atau PH. D), tetapi penganut di sini sangat keliru kerana penganut Buddha di sini tidak pernah mendengar nama itu (gelaran).
Jika kita faham ajaran Buddha yang mencipta KARMA BURUK. akan menerima apa yang telah dilakukan
oleh Jawatankuasa sebelumnya
Samnak Sambodhi, Desa Jaya, Kepong, KL

lee 6 January 2022 at 08:35  

Orang yang baik hati dalam Dharma
Saya ingin menggunakan bahasa ini untuk menyebarkan pengalaman pahit yang sebenarnya berlaku dalam Persatuan Penganut Buddha, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE
Saya membenci presiden MCA Bahagian Gombak (Yip Kum Fook) dan Presiden Persatuan Paderi Buddha (Yip Kum Fook) kerana mereka menggunakan kaedah keji dan angkuh untuk memimpin sekumpulan orang dari tempat lain. memprovokasi dan memijak keramat Tanpa alasan munasabah untuk memanggil polis menahan seorang sami dan sami-sami lain sehingga dia dihina oleh penganut Buddha.
Saya dengan ini bertanya, apakah dosa berat yang dilakukan oleh Peguam Yip Kum Fook sehingga Encik Yip Kum Fook ini, melalui peguam atau penjenayah, memanggil polis untuk memenjarakan rahib seperti beliau?
Saya dating dari Pulau Pinang Saya berehat sementara di Persatuan Buddha(Samnak suriyo) untuk Persekutuan untuk belajar dan mempelajari amalan Dharma semasa di kuil, saya tidak tahan dengan tingkah laku peguam Yip Kum Fook. Sikap anda yang tidak sopan, angkuh, buruk dan sempurna terhadap kepala biara kuil.
Kerana saya bercakap beberapa perkataan tentang kelakuan awak dengan awak. Jadi anda menggunakan kaedah yang kotor. Ini adalah untuk mencederakan sami-sami. Ia tidak boleh diterima dan contoh yang sangat buruk.
untuk pengetua Jika pelajarnya dan pelajarnya melakukan kesalahan Polis terpaksa berjumpa dengan pengetua. cuba fahami keadaan sebenar sebelum pihak polis mengambil sebarang tindakan. Ini adalah amalan biasa.
Malangnya, peguam Yip Kum Fook yang sendiri merupakan seorang peguam memilih untuk berbuat demikian.
Jika tidak, dia tidak mengikut ajaran agama Buddha dan tidak menghormati semangat agama Buddha semata-mata untuk menunjukkan bahawa dia adalah Presiden Bahagian Sukarelawan Gombak yang berkuasa dan Presiden Persatuan Buddha atau SAMNAK SURIYO BUDDHIST TEMPLE. Dia menyeru polis untuk menahan sami itu untuk mengetahui motifnya.
Amat bertuah kerana hakikat bahawa agama adalah perkara yang sensitif. Malah polis Melayu memahami dan menghormati agama, budaya dan adat resam masyarakat lain sehingga tidak tergesa-gesa untuk mengambil tindakan. Jika tidak, akibatnya akan menjadi bencana.
Saya boleh faham mengapa peguam Yip Kum Fook marah dan terbakar(TERPANAS). Sebab utama adalah seperti berikut. Abbot Persatuan Buddha. Dia menjadi abbot selama 20 tahun. Beliau adalah seorang arkitek dan memainkan peranan penting dalam mengumpul dana untuk orang ramai membina kuil.
Abbas panik apabila mendapati lelaki baru sepertinya, Yip Kum Fook, seorang peguam; Pengerusi MCA Gombak tidak terlibat dalam perbincangan itu. Ucapannya dihiasi indah dengan kemanusiaan, budi pekerti dan akhlak.
tetapi dalam praktiknya Dia cenderung untuk menyamakan golongan terpinggir dan menghalau mereka yang bertentang mata dengannya. Lembaga kuil bukannya kebanyakan saudara-maranya. Lebih-lebih lagi, dana kuil tidak diuruskan secara telus. Akhirnya, motif sebenar beliau adalah untuk menjadikan tanah suci dan murni menjadi batu nisan politik dan asas politik. dan dari tempat ibadat sebagai harta persendirian
Abbas sangat menyedari apa yang telah berlaku. tetapi demi menjaga kesihatan semua kuil Dia memberi nasihat niat baik peguam Yip Kum Fook. Tetapi nasihat itu tidak diterima dengan baik. Ini menyebabkan peguam Yib Khum Fook tidak berpuas hati. gelisah dan melarikan diri seperti orang gila dan bukannya mendengar nasihat Sebaliknya, dia menggunakan setiap peluang untuk mencipta masalah dan menganiaya abbas dan sami agar tidak tinggal dan meninggalkan kuil lagi.
Peguam Yip Kum Fook dan pengerusi MCA Gombak, dengan reka bentuk penjahat yang jelas dan gaya licik diketahui semua orang... Kata-kata manis anda boleh menipu dan menipu sesetengah orang pada masa-masa tertentu. Tetapi anda tidak boleh melakukannya sepanjang masa. Nasib agama Buddha pasti akan berlaku.
Akhir sekali, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberkati anda. Minta peguam Yip Kum Fook bangun dan buka mata dengan kebenaran. Bertaubatlah sebelum terlambat, berbuat baik, menjauhi kemungkaran.
Dhamma anda
Ven. Phra Piyathammo

lee 20 February 2022 at 11:19  

Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang perwatakannya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang. dimana - mana. dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

Oleh KOK MENG, KEPONG
Sharing by NG SWEE HUAT, KEPONG

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP