Powered by Blogger.

KHALID SAMAD DALANG MUBALIGH KRISTIAN BERDAKWAH DI SHAH ALAM?

Monday 25 June 2012


Siang tadi, Sahabat Blogger, GAP mendedahkan tentang segerombolan pendakwah Kristian menjalankan kerja-kerja kemubalighan mereka di kawasan majoriti Melayu-Islam di Seksyen 23 Shah Alam.


Berikut adalah butiran yang dinukilkan oleh GAP:

1.Warga Barat, philipine, Jepun.
2.Jumlah sekitar 14 orang.
3.Pergi ke rumah-rumah di seksyen 23 ( Rumah Org India dan Cina )
4.Tindakan semakin exposed sempena pilihanraya umum 13 yang makin hampir
5.Bergerak keluar selepas perbuatan mereka tidak disenangi penduduk.
6.Penyokong pas hanya berdiam diri.
8.sekitar jam 10.00 pagi hingga 11.20pg, 23hb Jun 2012

Kedatangan pendakwah-pendakwah Kristian berkenaan ke kawasan majoriti Melayu-Islam dan bergerak dari satu rumah ke satu rumah, tentunya mempunyai tok dalang-tok dalang yang cuba mencabar kewibawaan pihak berkuasa agama di negara ini. Pada masa yang sama, turut mencabar Perlembagaan Malaysia yang tidak membenarkan sebarang penyebaran agama selain Islam di kalangan orang Islam.

Puak-puak pendakwah ini tentunya didatangkan khas tanpa mengetahui tentang undang-undang di negara ini. Mereka bukannya ancaman kerana besar kemungkinan mereka telah difahamkan oleh pihak-pihak tertentu di negara ini bahawa Malaysia mengamalkan kebebasan beragama, tanpa diberitahu bahawa kebebasan beragama tidak bermaksud orang Islam boleh dimurtadkan!

Cuma yang sangat menarik berdasarkan episod terbaru ini ialah PEMBABITAN SECARA LANGSUNG DAN TIDAK LANGSUNG KHALID SAMAD, yang merupakan Ahli Parlimen Shah Alam, sekaligus merangkap Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor.

Apa yang telah dibuatnya? Adakah dia yang memberi kebenaran kepada puak-puak ini memandangkan selama ini dialah yang paling lantang mahukan kebebasan dan kemurtadan umat Islam dihalalkan?

Ini baru di Shah Alam... di kawasan Melayu Pertengahan? Bagaimana pula dengan kawasan-kawasan Melayu yang lain seperti Bandar Baru Bangi yang khabarnya sekarang ini pun sudah ada gereja walaupun majoriti penduduknya lebih 90% Melayu-Islam?

Apa sudah jadi dengan penguasa agama seperti JAIS dan MAIS? Kalau perebutan jawatan di masjid-masjid seperti Masjid Al-Muttaqin Equine Park dan Masjid Al-Husna, Sunway bukan main lagi campurtangan dan ketegasan yang ditunjukkan dengan perlantikan AJK yang walaupun bukan ahli kariah dan bukan lantikan persetujuan anak kariah, takkan ancaman daripada gerombolan mubaligh asing, JAIS dan MAIS menyorok bawah selimut?

Pendekar-pendekar PAS mana hilang abis? Telur dah kena kerat? UMNO plak buat apa? Tengah sibuk duk tengok nama siapa yang dicalonkan?

Sumber : The Flying Kick

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP