Powered by Blogger.

Lim Kit Siang Arah Kaum Cina Minum Air Lombong Buktikan Sokongan Buat Khalid Ibrahim

Monday 4 June 2012




Lim Kit Siang, dalam satu sidang media yang diadakan pada 14 April 1998 telah mempersoalkan langkah-langkah yang diambil oleh Kerajaan Selangor di bawah pimpinan Menteri Besar Datuk Abu Hassan Omar hingga menyebabkan penduduk Lembah Klang pada ketika itu mengalami krisis air.

Antara kenyataan yang dikeluarkan oleh Lim Kit Siang dalam sidang akhbar berkenaan ialah

Such a situation should not have happened as the water authorities should have had adequate time and experience since the start of the water shortage crisis to plan in advance to ensure that there is an efficient contingency strategy to deal with the worsening of the crisis.’

Read More....



Nah jika dulu Lim Kit Siang DAP bukan main lantang apabila isu Air yang mana merupakan satu keperluan yang terpenting buat rakyat tidak diberi perhatian. Mengapa kini Lim Kit Siang bertindak BISU pula kami ini bila pekara yang sama berulang kembali?

Jelaskanlah kepada rakyat Selangor apakah Loji Air Langat 2 itu penting ataupun tidak kepada rakyat Selangor dan penduduk disekitar Lembah Klang. Kami ingin tahu apa reaksi dari Lim Kit Siang Ketua DAP dalam pekara ini. Apakah kaum CINA tidak minum air bersih dan mereka hanya akan minum air LOMBONG sepertimana yang Khalid Ibrahim MB Selangor nyatakan?


Psssttt.... Kaum Cina memang suka minum air Lombong ke? DAP mana jawap lah.



Sumber : Papa Gomo

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP