Powered by Blogger.

Kondominium berhampiran Batu Caves dilulus ahli majlis pakatan pembangkang - Abdul Shukor?

Friday 23 November 2012



Barisan Nasional (BN) mendakwa projek pembinaan kondominium berhampiran kuil di Batu Caves, Gombak diluluskan ahli Majlis Perbandaran Selayang (MPS) yang dilantik pakatan pembangkang.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuang, Abdul Shukor Idrus berkata, beliau dimaklumkan bahawa kelulusan projek tersebut dibuat pada 24 Jun 2008 dan ketika itu tiada lagi ahli majlis yang dilantik semasa pentadbiran BN berada dalam MPS.

''Sehubungan itu, dakwaan pakatan pembangkang bahawa BN bertanggungjawab memberikan kelulusan projek itu adalah berniat jahat dan cuba memutarbelitkan fakta bagi mengelirukan rakyat kerana ahli MPS yang dilantik oleh BN tidak lagi hadir mesyuarat selepas 8 Mac tahun yang sama.


"Oleh itu, mereka (pembangkang) yang bertanggungjawab terhadap kelulusan projek tersebut. Walaupun sebelum itu, ahli MPS yang dilantik BN ada membincangkan tentang pembinaan kondominium tetapi selepas itu, perkara berkenaan terhenti di situ saja.

''Selepas ahli MPS yang baharu dilantik, mereka meneruskan perbincangan tentang cadangan pembinaan kondominium ini dan seterusnya meluluskan projek tersebut. Jadi, saya ingin bertanya siapa yang bertanggungjawab meluluskannya kerana mereka ada kuasa membatalkan jika tidak bersetuju?" katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menghadiri sesi perbahasan Bajet Selangor 2013 di sini hari ini.

Isu pembinaan dua blok kondominium 29 tingkat di sekitar Batu Caves terus menjadi perhatian masyarakat India tempatan apabila Jawatankuasa Kuil Sri Subramaniam, Swamy Devasthanam Batu Caves membantah pembinaan kondominium itu yang didakwa akan menjejaskan pemandangan dan struktur kuil.


Malah, dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini, ADUN Kota Alam Shah, M. Manoharan mencabar Exco kerajaan negeri, Ronnie Liu meletak jawatan sekiranya gagal membatalkan projek pembinaan kondominium tersebut.

Dalam pada itu, ditanya tentang cabaran Manoharan itu, Abdul Shukor berkata, gesaan itu datang daripada kalangan pemimpin pembangkang sendiri, sekali gus membuktikan ketidakyakinan pemimpin mereka terhadap kredibiliti Ronnie selaku Exco Hal Ehwal Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri.

Sumber

1 comments:

usin 23 November 2012 at 18:33  

ronnie de kaki wayang. baik percaya katak dpd percaya dia...

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP