Powered by Blogger.

PM : Semangat Nambike Pacu Malaysia ke arah Negara Maju.

Sunday 13 January 2013


alt

Kerajaan di bawah pentadbiran Barisan Nasional (BN) akan terus memacu Malaysia ke arah sebuah negara maju dengan membawa semangat nambike.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, semangat ini memerlukan peranan seluruh masyarakat yang berbilang kaum di Negara ini agar dapat mengecapi kehidupan yang lebih baik.

"Kita akui silap dulu. Berdasarkan keyakinan kita, apa yang saya guna adalah istilah nambike dengan rakyat, nambike itu bermaksud saling percaya mempercayai, yakin meyakini antara sama lain.

"Saya akui ini adalah tempoh perlaksanaan. Sebagaimana bina rumah, perlu masa dan kita telah lihat rangka rumah itu. Bila mandat diterima oleh BN, pasti rumah itu siap dibina," tegasnya ketika berucap di hadapan kira-kira 4 ribu hadirin pada Majlis Pesta Ponggal bersama Perdana Menteri di sini hari ini.

Turut hadir isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dan Presiden MIC, Datuk Seri G. Palanivel dan beberapa pimpinan komponen BN.

Pengerusi BN itu juga mengingatkan rakyat terutamanya di Negeri Selangor agar tidak lagi terpedaya dengan janji palsu Pakatan Rakyat (PR).

"Kita mesti jangan kena tipu. Boleh tipu sekali, jangan dua kali. Jangan biarkan mereka (PR) rendahkan intelek kaum india. Mereka kata nak ubah. Kita sudah ubah di Selangor.

"Orang Selangor sudah kena tipu, masa akan tiba (PRU13) tidak lama lagi, jangan ubah kerajaan pusat, ubah kerajaan negeri. Yakinlah pada kita (BN)," katanya lantas menerima sorakan slogan 'Sayangi, Selangor, Yakini BN' oleh hadirin.

Sebelum itu, Perdana Menteri meluangkan masa bersarapan bersama hampir 500 rakyat di emporium makan Pasar Jawa Klang.

Beliau turut berkesempatan meninjau dan beramah mesra dengan hampir 50 peniaga di Emporium Makan Klang.

Sumber

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP