Powered by Blogger.

Pengecut Idola Mahasewel...Hishamuddin Rais

Sunday 26 May 2013


Hishamuddin rais digambarkan dalam Wikipedia SINI sebagai  seorang aktivis politik terkenal di Malaysia. Namun begitu, jika dibaca seterusnya dalam biografinya, tiada hebat mana pencapaiannya sebagai aktivis untuk dikatakan terkenal.

Memperjuangkan setinggan di Tasek Utara Johor Baru tak hebat mana kerana hal setinggan perkara saja. Nak pampasan lebih, tak mahu keluar dari tanah yang bukan hak milik mereka, dan rumah yang disediakan kerajaan bukan yang mereka mahu.

Demo pelajar Disember 1974 kerana kononnya kelaparan di Baling bukan betul pun. Dua tiga pelajar jalan-jalan dalam volkwagen buruk dan bila sampai Baling, dengar cerita orang mati kelaparan. Tak siasat terus beritahu Anwar Ibrahim lalu terus demo.

Mana ada orang kampung mati kelaparan di Malaysia. SIfat tolong menolong dan gotong royong orang kita tak akan biarkan jiran lapar.

Salah seorang dalam Volkwagen itu adalah Dato Fuad Tan Sri Hasan, bekas pengikut Anwar dan adik Tan Sri Musa Hassan. Dia ketua Pengarah JASA. Pergi tanya dia ...

Pendik cerita Hishamuddin Rais sebenarnya terkenal sebagai pengecut yang hanya tahu bakar orang tapi cabut lari. Masa reformasi, dia mengatur dna pantau dari jauh tapi bila ditangkap di Jalan Tunku ABdul Rahman, dia kata dia hanya jalan-jalan ada pasar minggu di situ.

Dia adalah mastermind himpunan, demo dan mogok tapi adalah pengecut yang tak mahu bertanggungjawab. Malah dia sering cabut lari bila polis memulakan Ops dan ambil tindakan undang-undang.

Di mana Hishamuddin Rais sekarang ketika Adam Adli ditangkap dan kena caj. kenapa dia tak kedengaran suara dan gelagat dia sejak Tamrin, Tian CHua dan Harris Ibrahim ditangkap untuk siasatan hasutan berdasarkan beberapa ucapan terutama ucapan di Dewan Perhimpunan Cina KL?

Malam itu, Hishamuddin rais ada. Cakap berdegar-degar ... kita akan jatuhkan kerjaan! kita akan ini! Dan kita akan itu! ....
 

Selanjutnya klik sini

2 comments:

Unknown 26 May 2013 at 19:26  

admin adalah contoh melayu bodoh

Ocean 13 1 August 2013 at 13:50  

Saeron Kin: Anda mengatakan saya melayu bodoh?..boleh terangkan dimana kebodohan saya?

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP