Powered by Blogger.

Pas Tidak Akan Sertai Perhimpunan Guling Kerajaan...Betul ke???

Thursday 26 December 2013

PAS menolak sebarang agenda mengguling Kerajaan Persekutuan dengan menganjurkan perhimpunan pada 31 Disember ini.

Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu berkata, PAS akan terus mengamalkan sistem demokrasi menerusi proses pilihan raya sebagai platform pengambilalihan kuasa pemerintahan di Negara ini.

“Kalau demokrasi negara kita tidak sempurna, kita akan tuntut dan lawan sampai ia menjadi agak sempurna.

"Kita tidak memilih jalan untuk mengguling kerajaan. Kalau parti politik macam PAS pun tidak pernah terfikir nak mengguling kerajaan luar daripada pilihan raya, apatah lagi pelajar.

“Kita bertegas nak ambil alih kuasa melalui proses pilihan raya dan demokrasi. Walaupun demokrasi yang berjalan tidak sempurna, kita akan perjuangkan supaya ia dapat menjadi lebih baik," katanya pada ceramah sempena Mini Karnival Anak Muda di pekarangan Kompleks PAS Pokok Sena, di sini baru-baru ini.




Mohamad Sabu merujuk kepada maklumat mengenai penganjuran perhimpunan pada 31 Disember ini yang bertujuan mengguling Kerajaan Barisan Nasional (BN) susulan isu kenaikan beberapa harga barang bermula tahun hadapan.

Sebelum ini, beberapa Badan Bukan Kerajaan (NGO) mendesak Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengambil tindakan tegas terhadap laman sosial Facebook yang menghasut rakyat untuk hadir dan menyebarkan maklumat akan menggunakan bom pada Perhimpunan tersebut.

rakyatnews.my

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP