Powered by Blogger.

Ekslusif - Satu Lagi Pembongkaran MB Selangor !!!!

Thursday 28 June 2012


Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menolak bantahan beberapa pihak terhadap permohonan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid GAGAP untuk menjadi pengundi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Melawati. Perbicaraan itu diadakan selepas penduduk setempat temasuk beberapa ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) memfailkan bantahan kepada SPR kerana merasakan tindakan Khalid GAGAP itu seperti ada "UDANG DI SEBALIK BATU".

Keputusan itu sekali gus memberikan bayangan bahawa si khalid GAGAP ini tidak akan dapat mempertahankan kawasannya iaitu di DUN Ijok yang diwakilinya sekarang, dan hendak pula berpindah ke kawasan yang difikirkan lebih SELAMAT iaitu di DUN Bukit Melawati.

Khalid yang menggunakan alamat Lot 173, Batu 22, Kampung Pasir Tuntong, Bukit Rotan telah membuat pendaftaran penukaran alamat bagi kawasan mengundi berasaskan pada alamat kad pengenalannya. Pendaftaran tersebut akan si khalid GAGAP ini sebagai pengundi DUN Bukit Melawati dengan daerah mengundi di Api Api manakala lokaliti di Kampung Pasir Tuntong iaitu dalam Parlimen Kuala Selangor.

Keputusan itu diputuskan dalam sesi perbicaraan awam yang berlangsung selama 15 minit di Pejabat Daerah Sabak Bernam dan dikendalikan oleh Pengarah SPR Selangor, Dzulkifli Abdul Rahman.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP